Аврал эрсэн эх дэлхий

 Аюултай уул уурхай миний монголд байх ёсгүй


Бид цэцгээр инээж, салхиар илбэдэг ганц дэлхийтэй байтлаа

Цээж, нуруунаас нь өм цөм авч, эргэж харахгүйгээр хаясан.

Бид тунгалаг гол, рашааныг нь хааж түмпэн түмпэнээр нь хордуулж орхисон.

Цианит натри, уран, цөмийн хаягдал гээд булж болох бүгдийг өвөрт нь чихсэн.


Чимээгүй дайн хэдхэн жилийн дотор хил хязгаарыг даван эх дэлхийг минь, ижий дэлхийг минь боомилжээ. 


Багалзуур нь давчдаад аврал эрж байна.


Ухаант хүмүүс гэгддэг бидний ухаангүй амин хувиа боддог үйлдэл бүхэн өнөөдөр ЮУ болгосныг хар даа....


Би буруутай, бид буруутай, та буруутай.


.. "би л болж байвал боллоо" гэсэн бодол бүхэн минь буруутай.


... амин хайртай нэгэндээ тусалж чадахгүй байна гээд бодоод үз дээ.


Гуйж байна, гуйж байна, гуйж байна.


... миний нутгийн газар шороо, ус, агаар уйлж байна.  хүрсэн бүхэн хавдарт нэрвэгдэж байна. 


... миний газар шороо, эх дэлхий минь ярьж чадахгүй шүү дээ.


ямар сайндаа ийм өвчин гарах вэ дээ!


Чин сэтгэл рүүгээ өнгийж нэг үзээч.  Бид ирээдүй хойчынхоо төлөө юу хийж чадах вэ?


Таны газар шороо, Таны амьсгал, Таны амь, та бид бүгд нэгдмэл шүү дээ.


Ядаж монголдоо хордмооргүй байна, 

Аюултай бүхнийг, аюултай уул уурхайг зогсооё.


... бидний баялаг бол үеэс үед үлдэх эх орон, газар шороо.

өвөг дээдэс минь амиараа хамгаалж ирсэн ариун дагшин эх нутаг минь аврал эрж байна.

No comments:

Post a Comment

Эх нутгаадаа гүйсэн мөнхийн аргамжаатай оршихуй

Тэнгэрт асах түм буман одод

Сэтгэлд бадамлах хязгааргүй жаргалын тэмүүлэл

Итгэлд улалзах халуун дулаан илч

Эх нутгаадаа гүйсэн мөнхийн аргамжаатай оршихуй


Аргалын утаа суунаглан суунаглан цогшихуй яа

Ардын дууны шуранхай уул талыг дамжин цуурайтнам

Асгарсан дусал бүхнээрээ амиа өргөдөг хорвоод

Аяа Монгол хүмүүн хэмээгдэх нь жаргалын дээд гэнэм


Хадган хөх Тэнгэр Та, эцгийн минь дүрд хувилаад

Хаашаа ч намайг очсон халамжлан энэрч байнам

Нутгийн минь хөх салхи нууцхан хүслээ дайгаад

Нэвширтэл орох борооноор нэрийг минь үглэн харанга дэлдэнэ


Зүрхний минь амар амгаланд ээжийн минь өргөсөн сүү бий

Зүүдний минь баяр жаргаланд зэргэлээн дундах хулангийн тоос бий

Талархалын тарни минь таньтай хамт бий эх нутаг минь

Таны төлөө би энд ирсэн юм, би монголынхоо төлөө шатнам